Saturday, March 1, 2008

Endelig i Brasil


Verdensgutta landet i Sao Paulo for tre dager siden og tok den forste bussen nordover mot Rio de Janerio. De siste dagene er tilbragt i Niteroi- en bydel i Rio med like mange innbyggere som i Oslo. I Niteroi bor verdensgutta paa en seilerklubb, som Lars Eithun (tannlege og hjernen bak fotballprosjekt i Niteroi) fikset fra kontoret sitt i Tigerstaden.
-Det er alltid deilig aa kjenne personer med kontakter. Eithun trykket paa de rette knappene aa la oss like gjerne inn sammen med seilereliten i Brasil. Det varmer, sier reiselederen.

Anders og Jonna har ogsaa mott den legendariske KFUM-trion Massir, Hussain og Stian. Sammen dro gjengen paa fem til Copacabana aa badet og koste seg. De hadde blitt informert at det viktigste i Rio er aa ikke se ut som en Gringo. Forholdsregelene var tatt og alt av smykker, fine kler og haandkler ble lagt igjen paa rommet.
Redaksjonen traff gjengen paa stranda:
-Jeg folger selvfolgelig reglene her. Men om jeg ligger paa et haandkle eller ikke-tror jeg spiller liten rolle. Jeg er og blir den lengste gringoen i Rio de Janeiro, sier Jonna.
Anders liker ikke de uskrevne reglene like godt:
-Jeg er saa lei all sanden i reva. Det gaar jo ikke an aa ligge rett paa stranda.

Reaksjonen beklager at de ikke blir lagt ut personlige bilder fra Brasil(bortsett fra Charita). Grunnen er enkel. Kamera ligger godt gjemt under puta og vil nok ikke tas fram for ofte i denne byen- der for opplysningens skyld 11 personer ble drept bare i gaar.
.Dette er Charita. En lokal hyggelig jente verdensgutta ble kjent med. Hun hilser til alle dere gutter oppi kalde Norge!

1 comment:

Kristian Rem said...

Amigos! Ecuador savner dere, men det virker som dere koser dere uten verdisaker i Brasil. Vel undt at dere endelig fikk komme inn i landet.
Dere traff ikke en Rosi Alves da dere var i Sao Paulo? Virka som en koselig jente, jeg dessverre ikke kan få treffe.....klemz