Friday, December 21, 2007

11 dager igjen. Hvordan ligger gutta an?


- Det skal bli deilig å tines opp.
Thomas bruker mye av den siste tida i solstudio og på treningssenteret. Han har sagt klart fra at han ikke vil at huden skal gå på faktorsmell når gradestokken viser 36 rød og sola steiker, mens thammy ligger i solsenga med paraplydrinken. Ingenting skal være overlatt til tilfeldighetene disse tre ukene. Han har lest ferdig Lonely Planet sin Thailand guide og sier selv at han har fått bedre oversikt over landet og spesielt Bangkok.

-Jeg har kontroll gutta.
Ordene kommer fra den selvutnevnte reiselederen. Etter en økt som travel-leada i Miami for noen år tilbake, mener Jonna at han lett skal frakte gutta trygt gjennom hele verden. Han har også lest litt reiselitteratur før avreise og funnet ut at det virkelig skal prutes i Bangkok. Ansvaret for prutinga ligger nå på Jonna, da han har lovet 1/4 av prisen uansett hva det skulle være. Solsenga har vært besøkt en gang og resultatene er dessverre fraværende.
-Solarium er for jenter. Jeg trenger ekte sol, sier Jonna litt over en uke før avreise.

-Jeg skjønner ikke den derre bruksanvisninga jeg.
En lettere flau Anders Halvorsen ringer gutta. Han er usikker på hvordan han skal ta reisemedisinen. Ingen god start! Kort fortalt er det bare å blande et pulver med en slags væske, men dette var tydeligvis litt for vanskelig.
-Anders har aldri vært rask. Han trenger tid og det er jeg villig å gi han, sier en lettere avslappet reiseleder.

2 comments:

Anonymous said...

Snakk om tur a gutta. Håper dere får det skikkelig bra!!

Anonymous said...

Gleder meg til å følge bloggen deres gutta !!!! Blir morro å lese litt om utenlandske erobringer og annen magi på hotellrommet. God jul! El Toro..