Sunday, January 27, 2008

Los Angeles, baby!


Det tok et helt dogn aa reise fra Bangkok til Los Angeles. Men da de to resterende verdensgutta endelig kom fram til L.A.X- var det to store smil redaksjonen ble vitne til.

-Dette er glam, palmer og Hollywood. Jeg elsker det, kommer det fra gutten som til vanlig tar linje 1 til Mortensrud.

Reiselederen har vert her to ganger tidligere og var fast bestemt paa hvordan det korte oppholdet skulle bli.
-Vi drar rett til Santa Monica. Det er perfekt. Her har vi det vi trenger. Jeg veit at oppholdet er kort og at vi saavidt faar kjent LA-lufta for vi drar videre. Derfor er det viktig aa gi Claudio aka Anders det han trenger. Jeg tenker selvfolgelig paa strand, Pamela Andersen, Hollywood, Walk of Fame, Bel Air og UCLA. Med disse ingrediensene i bunn og litt ekstra krydder vil dette bli et sted Anders kommer til aa elske, sier Jonna.

Planene var store. Paa flyet fra Bangkok snakket gutta om NHL-kamp, shopping, kino og bylivet. Det er som kjent lett aa snakke om ting, men naar du forst skal gjennomfore det saa blir det ikke alltid det du har snakket om. Det merket gutta.
Da de endelig kom fram til regnfylte City Of Angels, nermere bestemt Santa Monica- var den saakalte jetlagen til aa ta og fola paa. Og senga ble forsteprioritering. Gutta sov saa lenge at kveldens NHL-match gikk i vasken.
Dagen etter var det bare en mulighet. En mulighet mange synes er teit, ja kanskje ogsaa pinlig. Men gutta hadde som tidligere nevt daarlig tid og reiselederen maatte derfor ta en viktig avgjorelse.

- Tida er for kort her og jeg har erfart at Anders er opptatt av severdigheter. Jeg har derfor bestemt meg for aa sette han paa en turist-buss. Om den er gul, gronn eller blaa spiller ingen rolle. Det viktigste er at den viser Brenna-gutten hvordan livet her i storbyen er.
-Dette var helt topp. Det er litt "OlaNordmann-Dunk" over det, men det driter jeg i. Jeg hadde med kamera og fikk se huset til Steven Spielberg og mange andre kjendiser. Det var stas, sier en meget fornoyd Anders til verdensgutta.blogspot.com

Imorgen drar gutta videre til Guayaquil, Ecuador. Der de moter Knut Helge Fjeldstad og skal oppleve livet i slummen. En liten kontrast......

No comments: