Monday, February 4, 2008

Full sprut!


Det skulle ikke gå lang tid før bæsjen fra Vietnam hadde størkna- før den samme lukta dukket opp på rom 8 på Casa Alianza. Verdensgutta hadde dagen før vært ute i slummens gater og danset salsa inn i de sene nattestimer. De var blitt servert nasjonalretten og begge var meget fornøyd med opplevelsen de hadde fått med seg.
Men så, ti timer senere.
- Jeg trodde jeg var midt inni et mareritt, da jeg pluselig våknet opp til denne lukta jeg bare hadde kjent en gang tidligere. Lukta minnet meg om bæsjebagasjen og tankene dra seg tilbake til japsenes flaggring med passet under nesa, sier reiselederen.
Anders lå ikke å dro seg i senga slik han pleier, og lyder som minnet mistenkelig om et fossefall i jungelen- presset seg ut fra baderomsdøra.
Det var umlig å ta feil av situasjonen. Jonna tuslet forsiktig bort til døra. Han ropte etter Anders, men intet svar. Stønningen og pressingen fortsatte. Nå i enda høyere toner. Reiselederen tok til mot og åpent forsiktig dodøra. Stanken steg ut av det fuktige baderommet.

En rødsprengt, svett og utslitt Anders Halvorsen satt godt plassert på ramma. Den velkjente reisediaren var et faktum.
-Sinnsykt. En så dårlig mage har jeg ikke hatt siden Grei-cupen sommeren 94, var det eneste redaksjonen fikk ut av Anders, før han ba om å få jobbe videre i fred.....

4 comments:

Anonymous said...

Litt i overkant mye fokus på avføring om dagen. Kan bloggen finne noe annet å skrive om?

-anonym

Reisende Olsen said...

Javel gutta... fordufter paa denne maaten, det liker vi daarlig! Kor i alle dage e daakk?! Lite nettilgang i puerto lopez, men vi venta og venta... Vi trodde jo dere skulle komme torsdag! skjerpings. kom hjem kom hjem!

Anonymous said...

Nann, kom hjem a!!
Pall savner deg...

Maria og Linn said...

Halla chicos!
Koser dere dere? Kommer det nytt innlegg snart eller? Dere er savna her paa casaen.
Peace and love,
Linn pinn