Wednesday, February 20, 2008

Reiselederen fant også veien til Machu Picchu





Jubelen fra Machu Picchu hadde ikke stilnet da gutta ankom rommet til reiselederen i Cusco. Jonna så seg nødt til å komme seg opp på fjellet han også.
-Jeg har betalt 7000 kroner ekstra for å komme meg til Peru. Det betalte jeg ikke for å ligge her alene på et forlatt hotell 3300 meter over havet, sier reiselederen.
Den nest siste dagen fant Jonna ut at det gikk an å komme seg til Machu Picchu på en dag. Tog og buss var fasiten. Jonna dro opp alene og hang med to tyskere som han fant tonen med.
-Tysken min er pinlig. Så jeg måtte ty til filmverden for å bli kompis. Gutta var fra Munchen. Og det er klart jeg sa at jeg akkurat hadde sett Munchen-filmen av Steven Spielberg. Etter det var vi som tre dråper vann, forteller reiselederen.

Jonna var like begeistret som Anders og Knut-Helge og fortalte villig bort opplevelsen til redaksjonen på togstasjonen.
-Jeg har sett en del på denne verdensreisen. Og jeg må bare si at Machu Picchu topper det hele. Stedet er bare helt utrolig!


I morgen drar verdensgutta tilbake til Guayaquil, Ecuador. Alt derfra får du selvfølgelig på www.verdensgutta.blogspot.com.

2 comments:

Thomas Granerød said...

En Liten Hilsen Fra Nord...

Jeg må si at jeg virkelig storkoser meg når jeg leser reisebrevene deres - hysterisk morsomt fortalt. Sitter fortsatt og ler enda :-)

Håper dere ikke opplever mer dårlig mage etc, slik at dere får kost dere til fulle der borte i den store store verden.

Ha en topp reise videre, gleder meg til å lese mer fra Verdensgutta :-)

Mange hilsner fra Thomas Granerød

Anonymous said...

verdensgutta.blogsport.com.leverer.varene.tk
Klem DecoDesign@Miami.no